Friday, January 9, 2009

Experiences in Q*


I fell from a bench at Q* on Wednesday. Kimi's mother was sitting on one of the benches. Many children were gathering around me as I wanted to show them something/some skills. Kaki tersadung pada kaki bangku. Macam tak percaya saya jatuh. Sebab tak pernah. Like a blink of an eye! Sekelip mata. Minda cuba menjustifikasikan apa yang telah berlaku.

Jatuh ni bukan jatuh calang². Jatuh mengiring satu badan. Peha kiri saya 'parah' juga. Lebam sebesar tapak tangan orang dewasa. Lebam sebab jatuh atas kaki bangku yang terjulur tu la. Hari² selepas saya jatuh tu, tangan kiri saya terasa amat sakit. Begitu juga dengan bahagian kiri badan yang lainnya. Lucky me, nobody noticed about it except for Kimi's mother and the children. They didn't laugh.. that's good!

No.. I haven't gone to see the doctor yet... Malaslah. There... there's the word 'M' again!

Honestly, I'm happy with Q* environment. I'm eager to be there eventhough it's not my ambition. Not even in my dream. But two answers on why I chose to join. 1- half day working. 2- Syafiah's condition. 3- Sis E** knew about her condition. Ok.. ok.. that's already 3! But for the first month, I won't bring her to Q* as mom is around (in fact, she's worrying me now.. seems like the shunt is not working properly). Still don't know whether this will last long. The most important thing is I'm happy!

I'd teach science & discovery, maths and art. I just love three of them. I tried to make an aircraft just now but I totally blank on how to fold it. If not, I can show you the end product. I should try again..

Mastura is doing quite good but as for Adam... I don't know what to say. He's cheeky & playful! Doesn't want to be in his class but he keeps tailing me. I hope he'll enter his class within a month. Oh.. there's another thing. There are 2 girls are chasing for him. Always ask where he is. One day, one of them pulled his shirt and hugged him from behind. He tried to ignore her by 'bawak diri' to another place. I dunno and I don't want to think of him on later age. Hopefully tak banyak peminat... bio la ibu & mak² sedara dia je yang minat kat dia.. hekhekhek...

I've a wish. I wish that I can keep myself low that nobody notices my existence just like before... and hey... I need to go back to my aircraft... see ya!


p/s: menci tau.. tak jadi pi JB last weekend untuk menghirup udara segar, nyaman, jauh dari hiruk-pikuk (who created this word anyway?) kota. This week we'll be going to Bahau.. hopefully jadi le bermalam di sana...

12 comments:

Anonymous said...

Tahniah SueA,akhirnya dapat juga keje dekat rumah,sambil jaga Suffiah. Suffiah memang anak istimewa,anugerah 'Allah' yang tidak ternilai kepada SueA.-Hang Perak

Anonymous said...

Hang kerja kat Q kah? Cerita la lagi..

Sue.Aleen on January 10, 2009 at 2:42 PM said...

Hang Perak:
Syafiah tu insan yang terpilih dan kami bertuah sebab terpilih menjadi ibubapanya, alhamdulillah.

Sue.Aleen on January 10, 2009 at 2:43 PM said...

Makcik DC:
as the time goes by aku citer la... insyaAllah... rindu kat nukilan hang tu.. huhuhu!

Anonymous said...

akak..dh keje ek...so far ok kan? hope akak n anak2 sehat..smlm gi saujana hntr mak umah abg...tp x berkesempatan nk singgah..dh lewat..next time..i'll make sure bleh singgah umah akak :-)

Anonymous said...

sue..la,hang keje kat Q ke?...aku mati2 ingat anak hang yg dok sekolah kat sana...heheheh..nway, thnk to Allah kerana membuka pintu rezeki yg dekat dgn safiyah...lebih mudah utk ko menjaganya...all the best to you...

sue, hang ajaq anak aku sampai pandai nooo...ekekekekek

-rupawan-

Sue.Aleen on January 14, 2009 at 5:13 PM said...

Azura:
camne? jadi ke mak nak beli rumah? kat mane kalo nak beli? akak pegi keje tiap² hari lalu semi-d tu tau... hehehe ni provoke ni!

bitau le kalo datang sini lagi. bleh lepak² minum teh tarik.. kehkehkeh!

Sue.Aleen on January 14, 2009 at 5:15 PM said...

Rupawan:
oh aku tak jaga kelas anak hang tapi aku 'jaga' la dia kejap masa daycare sebelum aku balik. kata teacher daycare tu dia asyik nangis je. dia nak join bebudak 6 tahun tapi deme tak layan...

ye la dekat.. alhamdulillah rezeki aku. walau pun tak banyak mana, aku harap ia berkat, insyaAllah.

anyway, thanks for dropping by.

Anonymous said...

k su,
mak mertua sy tak jadi bli umah..huhu..skrg dia sebuk nk renovate umah lama tu je..

insyaallah, lain kali gi sana sy bgtau..mak sy jg anak abg sy kt saujana now nih..until end of feb..maybe sy akan turun sana lg la.

hehe..good luck wit ur new profession k:-) lebam jatuh x ilang lg ek? siannya....hmmm...rindu k su laaaaa..lama x gossip2..

Sue.Aleen on January 14, 2009 at 6:55 PM said...

Azura:
lahai... meh le cepat ke saujana ye... tak sabo jumpa awak. rindu kat awak jugak....

Anonymous said...

sue,
heheh...anak aku tu mmg cenggitu...dia selalu terasa diri die beso sgt dah..tu yg di apanggei diri sendiri kakak..heheheheh...nak sgt ber-adik la tu...ekekeke....dia mmg suke berkawan ngan org lg beso dr die..perasan...aku tgk time table die ader gak subjek yg ko ajo kelas die ek, like maths, science n art n craft...ok lah tu..all the best 4 ur new venture as 'teacher su'...heheheheh...peluk cium utk safiyah..

-rupawan-

Sue.Aleen on January 17, 2009 at 7:41 AM said...

Rupawan:
kalo anak sendiri bleh gak le cubit² sayang... ni anak orang... tambah yang baru belajar tu lagi la tak berapa nak dengar kata.

hectic jadi cikgu ni. sian kat semua guru² di Malaysia. tu belum masuk bab mak pak marah kat cikgu tu...

 

Tangan Yang Menghayun Buaian Copyright © 2008 Green Scrapbook Diary Designed by SimplyWP | Made free by Scrapbooking Software | Bloggerized by Ipiet Notez